zondag 8 juli 2012

8 juli 2012


Eindelijk heeft de eekhoorn zich gemeld
Maandag zijn we weer begonnen na een weekje lekker weg geweest te zijn. Die week was erg gezellig maar het is ook lekker om weer aan de gang te gaan.  We zijn met  de vloer begonnen althans Jan want ik lag na een uurtje weer in mijn bed honds beroerd. Bleek ik een zware bronchitis te hebben dus aan de antibioticum. Dat werkte prima ik ben nagenoeg weer  helemaal  fit alleen nog last van hoestbuien dat gaat ook wel weer over.
Hij eet alles wat los of vast zit

Dinsdag was Jan naar Friesland voor een klus. Dus een rustige dag. Nou mooi niet in het begin van de middag kwamen  ze me vertellen dat er voor een mededeling hing waarop stond dat er vanaf vrijdag een bouwstop zou zijn tot eind Augustus dus jullie begrijpen dat was schrikken.




De laatste strook van de vloer nog
Ik naar de eigenaar blijkt dat er volgens hem was geklaagd over het geluid van de verschillende bouwplekken, die mensen hadden vakantie en die wilden rust. Om een lang verhaal kort te maken het probleem is opgelost met ingang van maandag hebben we aangepaste tijden dat is wat ons betreft prima.


De laatste platen nog aanbrengen

We hebben er wel een voordeel van gehad want al die mannen die steeds hielpen waren erg boos. Dus voor Jan s,avonds van het probleem hoorde hadden de mannen al besloten we gaan tot vrijdag elke dag om 7 uur beginnen en gaan zo lang mogelijk door.


Nu nog het huis inpakken

Ik was nog helemaal niet goed dus voor drinken en eten werd door de vrouwen verzorgd. Erika  heeft een zeer grote pan met noedels gemaakt zodat tijdens het werken er toch gegeten kon worden. Op een bepaald moment waren er wel 10 tot 12 man aan het werk en dan gaat het hard. En ja hoor vrijdag middag om 3 uur lag de vloer erin en waren alle wanden gezet. en de helft van folie zit er op.  Dus maandag eerst de andere helft van de folie en dan kunnen we binnen aan de gang  en daar hebben we die lawaai machines niet bij nodig dat kan b.v. met een handzaag  en een accuboor .
Een blik op de huiskamer

Lieve Duitse- Nederlandse en Zuid Afrikaans mensen bedankt.



Wat zijn die nu aan het doen?


8 opmerkingen:

  1. ik heb nog twee accu,s liggen van 12volt
    die kan je wel gebruiken
    ik heb er niets meer aan,want mijn machine is gesneuveld ,lees je trouwens wel eens de reaktie,s

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een paar extra accu's zijn nooit weg en we lezen altijd de reakties

      Verwijderen
  2. p.s dat blauwe folie is dat dampdoorlatende folie
    of is alleen maar tijdelijk

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mensen, mensen, wat kan je leven op je ouder wordende dag toch enerverend zijn!
    Maar..... voor elk probleem is een oplossing en voor elke oplossing kan wel een probleem gevonden worden.

    Ga vooral zo door en voor de winter zitten jullie er warm bij.
    Lieke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. fijn we hebben contact.kom je ze halen of moet ik ze brengen
    ik heb ook nog een makita schroefautomaat voor je ,nu ik er over nadenk ,ook wel makkelijk met zoveel gipsplaat
    wat een nachtelijk gedoe met die letters trouwens ,kan ik niet beter gewoon emailen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tuurlijk kan je gewoon emailen, maar dan kan de rest niet meegenieten!

      Verwijderen
    2. Het mooiste is als je ze komt brengen natuurlijk dan regelen wij wel een plekje voor je camper hier. en je kan mij ook mailen als je dat makkelijker vind je opmerkingen komen al zo bie zo in mijn mail terecht. Ik snap alleen niet helemaal dat nachtelijke gedoe met die letters van jou.

      Verwijderen