zondag 28 oktober 2012

Zondag 27 october 2012


Maandag 22-10-12

De ketel past(hoe is dat mogelijk)
Je gelooft het niet maar om 9:15 ging de telefoon. Jippie  het was de pakketdienst , maar helaas het pakket komt pas morgen. Ze plannen namelijk een dag van te voren hoe de rit ingedeeld wordt. Gelukkig ging Jan met Manfred de ketel ophangen het was dus geen verloren dag.  Ze hebben een hele boel werk verzet , eerst de ketel toen mijn keuken weer losgehaald want de verwarmingsbuizen moesten nog van de badkamer via de achterkant van de keuken naar de ketel. 
 
Hij hangt
 En er moest ook nog een kabel gelegd worden voor  de oven en kookplaat. Dus ik moest alles uit de kastjes halen, wat staat er dan al weer veel in. Maar gelukkig kon ik s,avonds gewoon weer koken en het water weer gebruiken. Want ik schreef al dat ze veel werk hebben verzet  nou dat blijkt, de onderkant van de keuken staat nu zo als het moet en alles staat vast. Ik kon dus gewoon weer koken en afwassen,  wel is waar met het oude blad  nog en het gasstel maar ik kan koken. Dinsdag is Jan begonnen met het water van en naar de ketel aan te sluiten.
 
Nu de keuken echt monteren
En wat denk je om 9:30 was eindelijk ons pakket er,  je zou er haast ontroerd van worden (geintje). In de middag zijn we nog met de aanhanger  naar Lingen geweest om onze bestelde plafondpanelen op te halen. Toen we terug waren en alles hadden op gestapeld  is hij nog even verder gegaan met dat water gebeuren. Woensdag was het spannend want het water ging er op, door de leidingen en radiatoren, dus het was goed opletten of het niet ergens lekte. Er was een  puntje dat lekte (daar was hij al bang voor).
En ook dat is weer gelukt
Maar dat was snel opgelost. Ik ben bezig geweest om alle spullen weer in de kastjes te krijgen en nu soort bij soort, kan ik misschien is vinden en niet alles weer kopen terwijl ik het heb. S,middags is hij bezig geweest met de overstort afvoer en condenswater van de ketel.
 
 
 
De douchecabine moet nog op zijn plek
 
Ondertussen hebben we ook nog onze douche cabine opgehaald. Die moet nog aangesloten worden en volgens Jan is dat niet erg makkelijk  het afvoer gat zit niet op de goede plek , maar dat zien we wel als we er mee beginnen  eerst zorgen dat de verwarming het gaat doen want het gaat koud worden.
 
 
Hier ligt hij dan de schakelkast
 
 
Donderdag heeft Jan thermostaat en buiten sensor aangesloten. Hij is begonnen met de gebruiksaanwijzing te lezen. Maar er zit nog al wat verschil in de een of de andere. Deze liet zich niet zo gemakkelijk lezen, het stond er wat onduidelijk, Maar het is gelukt. Daarna is hij begonnen met de schakelkast . Dat is ook zo tijdrovend maar het is wel heel belangrijk. Vrijdag is Jan verder gegaan met de schakelkast, wat een draden.
 
En daar hangt hij, alleen nog aansluiten
Maar het is klaar en al zeg ik het zelf het ziet er zeer professioneel uit. Ik ben donderdag en vrijdag bezig geweest om alles wat kan bevriezen uit de tent te halen  dat gaat voorlopig allemaal naar boven  want het gaat vriezen en het zou zonde zijn als alle verf zou bevriezen. Voor degene die het leuk vind ons vogel restaurant is zeer geliefd bij de vogels ze komen in grote getale. Ik heb al 7 verschillende soorten gezien.
En ook dat is weer gelukt en het werkt
 
 
Om de paar dagen hangt of ligt er weer wat anders dus voor elk wat wils. Gezien de hoeveelheid vogels vinden ze een beetje variatie wel lekker. Ik ga uiteindelijk ook niet naar een restaurant waar je elke keer het zelfde krijgt. Wat op de grond valt dat wordt opgegeten door de eekhoorn en de konijntjes. Dus je snapt dat is genieten. Als we straks onze spullen hebben dan is het dubbelop want ons bankstel komt zo te staan dat we de hele tuin kunnen overzien en het “restaurant”is pal naast het raam.
Het vogel restaurant
 
De laatste kabel
Zaterdag is Jan begonnen om nog een geul te graven want er moest nog een dikke kabel in dat ging redelijk snel . Dat moest voor woensdag gebeuren want dan wordt het op de officiële manier in de buitenkast gemonteerd.  En donderdag komt er een installateur om  de ketel op het gas aan te sluiten en te kijken en meten of Jan het goed gedaan heeft zo ja dan krijgen we een stempel en dan gas , en dan heerlijk de verwarming aan en kan ik als eerste onze eigen douche  uit proberen.
 
Na het eten is Jan begonnen met de douche want ja voor ik hem kan uit proberen moet hij natuurlijk wel eerst aangesloten zijn , maar ik voel op mijn klompen aan dat het gaat lukken. Maandag weer verder .    









Geen opmerkingen:

Een reactie posten