zondag 22 april 2012

19 april 2012


Daar is het hout eindelijk
Gelukkig we kunnen verder het hout is er. Vanmorgen om 8 uur ging de  telefoon de vrachtwagen stond bij de pizzeria. Ik ben toen snel naar voren gegaan om te zeggen dat hij het daar niet neer moest leggen. Toen ik die vrachtwagen zag met al dat hout schrok ik me een ongeluk  zoveel hout, die chauffeur  beweerde namelijk dat dat allemaal voor ons was (zie foto). Als Jan hier was geweest dan had hij tegelijk gezegd dat ik leuk in de maling werd genomen. Maar Jan was  20 minuten eerder naar Hoogeveen gegaan om een opleiding te geven. ik heb hem wel meteen gebeld om het te zeggen en hij was erg opgelucht.

Een vrachtwagen vol
Maar tegelijk dat ik die wagen zag wist ik al dat hij het hout nooit op onze plek zou kunnen droppen. Hij is nog lopend wezen kijken  maar bij de eerste bocht zei hij al dat gaat niet lukken dus nu ligt alles voor bij de receptie. We zullen met man en macht moeten sjouwen om het op de goede plek te krijgen. Maar daar mag Jan een oplossing voor vinden. Jullie lezen van zelf wel hoe dat allemaal gaat.



20 April 2012

De laatste bos
Nou Jan heeft de oplossing gevonden, hij was gelukkig al om 1 uur thuis. Na een paar uur rekenen  om te weten hoe hij die balken moest zagen zijn we om 4 uur begonnen we kregen tegelijk hulp van Carl-Heinz geweldig, we zijn toen door gegaan tot 7 uur. Toen waren we ook alle drie helemaal gesloopt.

We hebben toen wat makkelijks gegeten want ik had geen puf meer om te koken. Daarna hebben we alleen nog maar wat T.V. gekeken. Boven verwachting hebben we allebei wel heel goed geslapen.

Belangstelling genoeg
Van morgen zijn we verder gegaan  en om half 5 lag alles op zijn plek gezaagd en wel. We hadden weer hulp van Carl-Heinz die is om 4.15 naar zijn plek gegaan. We hebben toen grote stukken zeil over het hout gedaan zover als het mogelijk was. Toen zijn we ook gestopt.

Zo hebben wij het vervoerd
21 April 2012
Vandaag hebben we het rustig aan gedaan . Want het hout versjouwen zit nog in ons lijf dis dat moet even tot rust komen. We hebben 2 vloer balken op maat gezaagd dus die kan ik maandag in de carboleum  gaan zetten. Terwijl Jan dan met der rest aan de gang kan gaan .


Op het moment dat ik dit schrijf 17.15 is Jan in zijn element want ik heb net naar hem staan zwaaien.
Eindelijk alles op de bouwplaats
Hij is op dit moment met Sivio   (Duitse model vliegvriend ) echt in de lucht en ja daar kan Jan geen nee tegen zeggen . Hij zou proberen  om foto,s van uit de lucht te nemen van onze plek. Als het gelukt is dan plaatsen we een foto.  Hij kwam om 19.30 weer thuis hij was helemaal in de gloria want hij was bijna twee uur in de lucht geweest , en ja het was gelukt om een foto  te maken.




De bouwplaats gezien vanuit de lucht 

3 opmerkingen:

  1. Als ik het zo uit de lucht zie, dan krijgen jullie geloof ik het grootste huis van het hele terrein! Wel gaaf, zo'n vliegtochtje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk, Jan in de wolken (letterlijki en figuurljk).
    Het is inderdad prachtig hout en alles komt vast keurig op z'n plaats (Jan kennende!?)
    Lieke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Jan en Riek, nu dan toch eindelijk een reaktie uit Hilversum.
    Ik hoop dat jullie internetverbinding het weer doet zoals het hoort.
    Er wordt daar hard gewerkt heb ik al gezien, hier doen wij het wat rustiger aan, haha.
    Verder weeinig te melden dus tot een volgende keer.
    groetjes.
    Joke

    BeantwoordenVerwijderen