zondag 29 april 2012

28 april 2012


Ik wil even beginnen met een soort van huishoudelijke mededeling . We hebben eindelijk  van Telecom bericht gehad. En joh wat werden we daar vrolijk van, als we mazzel hebben komen ze eind JUNI het instaleren  dat geloof je toch niet.  Maar helaas  is hier alleen nog maar Vodafone als optie maar dat vind  Jan helemaal niks. Dus  we gaan helaas maar  wachten.
Even de carboleum omroeren

Bijna alle balken gedaan
We kunnen jullie mails wel zien maar antwoorden dat lukt meestal niet. Daarom hebben we besloten om voorlopig maar 1 keer in de week ons blog te versturen. Jan was maandag namelijk zo ongelooflijk gefrustreerd op dat hele spul dat hij van ellende  maar in de regen is gaan werken ,want anders had hij waarschijnlijk het hele zooitje door het raam gegooid. En we willen het wel leuk houden. Ik schrijf wel mijn verhaaltje als er wat te melden is maar ik bundel het samen in een week aflevering.  Hopelijk snappen jullie dat.
Het riool grotendeels
Wij zijn, althans ik ben begonnen met de buitenste vloerbalken in de carboleum te zetten en dat moet 3 keer. Ondertussen is Jan bezig de dwars balken  op maat te zagen dan mag ik dat ook in de carboleum te zetten. Maar het heeft wel een leuke bijkomstigheid als ik klaar ben met  de  carboleum dan bied ik mijn jack aan voor de hoogste bieder want iedereen hier roept dat hij zo mooi is, dus wie weet heb ik wel een nieuwe mode trend ontwikkeld.

Op woensdag hadden we alle balken in de carboleum de buitenste balken 3 keer en de 30 dwarsbalken 1 keer .Donderdag ben ik verder gegaan. In de middag heeft Jan mee geholpen want door al dat op mijn knieën zitten en bukken ging het bij niet meer zo goed. Vrijdag heeft Jan het afgemaakt.  Daarna is hij met de riolering begonnen het grootste gedeelte ligt er nu in.

Volgende week hopen we alle balken op zijn plek te krijgen en vast geschroefd.


2 opmerkingen:

  1. Tja jongelui, geduld is in alle opzichten een schone zaak (niet altijd even leuk)!
    Gelukkig hebben jullie nu weer een fantastisch weer, dus dat vergoedt een heleboel.
    Het ziet er trouwens in het echt al heel mooi uit!
    Lieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Jan en Riek,zo te zien gaat het lekker met de bouw.Hopen voor jullie dat het weer lang goed blijft zodat jullie leker door kunnen werken.
    Groetjes Jany en Bertus

    BeantwoordenVerwijderen